Pierwsze Berliety pojawiły się na ulicach Warszawy w styczniu 1973 roku i z miejsca stały się wręcz sensacją. Autobus wyznaczał absolutnie nowe, niezwykle postępowe standardy designerskie nadwozia: kanciaste linie, duże okna, szeroki drzwi, obniżona podłoga, charakterystyczny świetlik, nietypowa zaokrąglona krawędź dolna przedniej szyby. Powiew wielkiego świata dotarł do polskiej stolicy, stając się jednym z symboli gierkowskiej "dekady sukcesu". Nie dziwiło, że w pierwszym okresie użytkowania nieliczne francuskie Berliety obsługiwały prestiżowe linie pospieszne.
W latach 1973-1977 do warszawskiego MZK trafiło łącznie 832 sztuki tych pojazdów. Cechowała je duża "zużywalność" i brak odporności na warunki klimatyczne nad Wisłą, stąd autobusy w tym wariancie wycofano z ulic już w 1983 roku.
Nagłośnienie komentarza przewodnickiego za pomocą zestawów słuchawkowych lub głośnika mobilnego.
Dostępne autobusy:
autobus miejski (29 miejsc siedzących)